Najczęściej zadawane pytanie (FAQ)

• Mam kartę biblioteczną, ale nie otrzymałem PIN-u. Jak można go uzyskać?
Na karcie bibliotecznej znajdują się dwie liczby. Pierwsza (sześciocyfrowa) jest numerem karty, druga (dziewięciocyfrowa) PIN-em.
Przykład - na karcie mamy nadrukowane: NR 000011 --- 222233334.
Numer karty to 11, PIN - 222233334.
W przypadku logowania na stronie internetowej nie jest konieczne wpisywanie zer poprzedzających właściwy numer karty. W razie potrzeby należy

• Logowanie na konto biblioteczne
W przypadku zarejestrowania jako kartę biblioteczną:
•    Warszawskiej Karty Miejskiej,
•    Elektronicznej Legitymacji Studenckiej,
•    Elektronicznej Legitymacji Uczniowskiej
•    zbliżeniowej karty płatniczej
należy inaczej postępować podczas logowania na swoje konto biblioteczne. Powyższe karty mają tylko jeden niepowtarzalny numer formatu: XXX   XXXXXXXX. Podczas logowania w okienko NR wprowadzamy 6 pierwszych cyfr numeru PESEL, a do okienka PIN numer z karty. Grupy cyfr rozdzielamy myślnikiem (dla przykładowej karty: 123-00012548).

karta

 

 

 

 

• Kiedy następuje zablokowanie karty bibliotecznej?
Blokada programowa zostaje nałożona automatycznie w przypadku przetrzymania jednej pozycji. Blokada WEB (można wypożyczać książki, filmy czasopisma, nie można korzystać z darmowego dostępu do Internetu) zostaje nałożona w przypadku wykrycia działania niezgodnego z regulaminem np. instalację programów komputerowych.

• Jestem zapisany w placówce nr 57, co muszę zrobić, by móc wypożyczać filmy?
Karta, którą otrzymali Państwo w jednej z wypożyczalni w Rembertowie uprawnia do korzystania ze wszystkich pozostałych placówek bez żadnych formalności.

• Zgubiłem kartę, co muszę zrobić?
Należy bezzwłocznie skontaktować się (osobiście lub telefonicznie) z najbliższą placówką biblioteczną. Zablokowanie zgubionej karty zapobiegnie wypożyczeniu przez inną osobę (znalazcę!) na Państwa konto książek, płyt DVD. Otrzymanie nowej karty wiąże się z poniesieniem opłaty w wysokości 10zł.

• Jak zarezerwować książkę?
Bezpośrednio u bibliotekarza; logując się na stronie internetowej biblioteki; telefonicznie.

• Jak aktywować powiadomienie o rezerwacji na telefon komórkowy i adres mailowy?
Aktywacji powiadomienia sms dokonuje na nasze życzenie pracownik biblioteki.
Adres email należy samodzielnie podać po zalogowaniu się na konto czytelnika na stronie biblioteki.

• Ile czasu od chwili powiadomienia oczekuje pozycja w bibliotece?
Czytelnik po otrzymaniu powiadomienia (sms/email) będzie miał 3 dni (łącznie z dniem, w którym otrzymał powiadomienie) na wypożyczenie zarezerwowanej pozycji. Jeżeli w tym terminie nie zgłosi się do biblioteki, rezerwacja automatycznie ulegnie skasowaniu.

Placówki biblioteczne nie będą telefonicznie informowały o rezerwacjach – czytelnicy, którzy nie dokonali aktywacji sms/email będą zobowiązani dowiadywać się (osobiście lub telefonicznie) czy zamówiona pozycja jest do odbioru. W ich przypadku termin również wynosi 3 dni.

Okres ważności rezerwacji to czas, przez jaki czytelnik jest gotów czekać na książkę.

• Ile rezerwacji można zrobić maksymalnie?
Każdy czytelnik jest indywidualnie oceniany - system sprawdza, ile rezerwacji zostało do tej pory odebranych w terminie, ile zamówień zostało  zrobionych dla zabawy, ile pozycji oczekujących na nas w bibliotece nie odebraliśmy w terminie. Widełki zostały ustawione w przedziale 3 - 50 pozycji. Każdemu może się zdarzyć nie odebrać rezerwacji z różnych ważnych powodów, dlatego ustaliliśmy, że algorytm zignoruje:
o    trzy nieodebrane zamówienia,
o    trzy skasowane rezerwacje po otrzymaniu powiadomienia,
o    pięć nieodebranych rezerwacji.
Nowy czytelnik będzie mógł zarezerwować 10 pozycji.

• Czy można zarezerwować książkę aktualnie dostępną?
Zamawianie książek, które są aktualnie dostępne w Bibliotece, jest aktywne po godz. 20 każdego dnia oraz w weekendy. Możemy zamówić maksymalnie łącznie 3 pozycje. Książki należy odebrać następnego dnia.

• W jakim przypadku nie można przedłużyć terminu zwrotu książki?
Zmiana terminu zwrotu książki (prolongata) jest możliwa jeżeli termin zwrotu nie został przekroczony i jeżeli na daną pozycje nie ma rezerwacji.

• Czy można oddać książki bez karty bibliotecznej?
Tak. W przypadku zwracania pozycji karta nie jest niezbędna.

• Czy można ten sam tytuł zarezerwować we wszystkich wypożyczalniach?
Nie stosujemy tego rodzaju ograniczeń.

• Czy aby korzystać z komputera z dostępem do Internetu znajdującym się w wypożyczalni trzeba posiadać kartę biblioteczną?

Dostęp do bezpłatnego Internetu jest uwarunkowany posiadaniem karty bibliotecznej (bez nałożonych blokad!)

•  Jaka jest wysokość opłaty za przetrzymanie książki ?
Program automatycznie nalicza opłatę za takie pozycje. Wyniesie ona 10gr za każdy dzień (soboty i niedziele również).